Ulotki reklamowe w dalszym ciągu uznawane są za skuteczny sposób promocji produktów, usług czy marki. Jednak o korzyściach z ich stosowania decyduje jakość wykonania materiałów reklamowych. Druk ulotek powinien być dobrze przemyślany i oparty na działaniach doświadczonych grafików oraz copywriterów. Sprawdźmy jak przygotować dobre ulotki, które pomogą w rozwoju biznesu.
Druk ulotek – 4 najważniejsze zasady
Większość z nas sięga po ulotki reklamowe rozdawane np. w centrum miasta z grzeczności. Zwykle jednak przed wyrzuceniem ich do najbliższego kosza rzucamy okiem na to, jak wyglądają i co reklamują. I właśnie te kilka sekund jest decydujące – profesjonalna, dobrze przemyślana ulotka reklamowa może nie tylko powstrzymać nas przed jej wyrzuceniem, ale i zachęcić do zapoznania się z ofertą. Konieczne jest zatem stworzenie jej w oparciu o 4 podstawowe zasady.
Po pierwsze – estetyka i oryginalność
Życie ulotki reklamowej jest krótkie, dlatego musi ona budzić zainteresowanie i przyciągać wzrok. A to można osiągnąć tylko dzięki odpowiedniej szacie graficznej, interesującym zdjęciom czy ciekawym nagłówkom. Chcąc zwiększyć skuteczność materiałów promocyjnych, warto zadbać o ich oryginalność i estetyczny wygląd – należy więc dokładnie zaplanować układ i uniknąć nadmiernej ilości tekstu czy gryzących się kolorów. Pomogą w tym specjalistyczne usługi graficzne, z których warto skorzystać.
Po drugie – prostota
A skoro przy niewielkiej ilości tekstu jesteśmy, warto wspomnieć o prostocie. Chcąc, by ulotka była skuteczna, nie warto rozpisywać się na temat zalet i cech oferty, ale zadbać o krótkie, konkretne informacje. Dobrze jest zamieścić zakres usług, cennik, kilka najważniejszych korzyści, a także call to action (wezwanie do działania), które zmotywuje potencjalnego klienta do pożądanej przez nas reakcji.
Oczywiście warto zwrócić uwagę na wszelkie błędy i literówki, które znacznie obniżają jakość ulotki, a do tego wpływają negatywnie na odbiór treści przez klienta.
Po trzecie – wykorzystanie obu stron ulotki
Nie warto marnować pieniędzy na druk ulotek jednostronnych, ponieważ rewers broszury można wykorzystać do przekazania dodatkowych informacji, np. cennika, menu restauracji czy warunków współpracy. Może to pełnić rolę znakomitego dodatku, który dodatkowo zachęci odbiorcę do skorzystania z produktu lub usługi.
Po czwarte – pomoc specjalistów
Chcąc zadbać o to, aby ulotki reklamowe były bardziej skuteczne, warto postawić na profesjonalne usługi graficzne, a także copywriterskie. Dzięki tym pierwszym otrzymamy fachowy projekt, uzyskując tym samym wysoką estetykę broszurki, zaś korzystając z usług specjalistów od treści, zwiększymy skuteczność przekazu. Oczywiście zlecając projekt oraz druk ulotki zaoszczędzimy mnóstwo czasu, mając jednocześnie pewność, że o jakość reklamy zadbają specjaliści.