Sitodruk, czyli metoda, którą można wykonać tanie jakościowe znakowanie odzieży

Sitodruk, czyli metoda, którą można wykonać tanie jakościowe znakowanie odzieży

Koszulki z nadrukiem, koszule firmowe, ubrania robocze czy odzież biznesowa to tylko z niektórych elementów garderoby, które są przygotowywane przez firmy dla swoich pracowników. Do zdobienia odzieży bardzo często wykorzystywany jest sitodruk. Przyjrzyjmy się, jak wygląda znakowanie tą techniką, jak kształtuje się cena takiej usługi i co można dzięki niej stworzyć. 

Czym jest sitodruk?

Jest to bardzo uniwersalna metoda znakowania. Można na niej nie tylko wykonać nadruk na bluzach czy innej odzieży, ale i również na papierze, szkle, metalu czy tworzywach sztucznych. Zatem możliwe jest również wykonanie zdobienia za jego pomocą na gadżetach reklamowych. Jedynym ograniczeniem są polary, na których nie wykonuje się tej techniki znakowania. Polega na wykonaniu odbitki przygotowanego szablonu poprzez przetłaczanie farby przez matrycę. Szczegółowość wzoru jest zależna od gęstości użytej siatki. 

Czym charakteryzuje się ta technika?

Przede wszystkim jest to metoda, która umożliwia dość spory nadruk do 50×50 cm w różnych kolorach. Nie ma ograniczeń co do używanego spektrum barw. Nadruk jest jednolity, a użyte farby pozwalają na uzyskanie wyrazistych kolorów. Co więcej, możliwe jest również nadrukowanie małych i szczegółowych elementów. Wykonane odbitki są bardzo trwałe i posłużą przez długi czas. By zapewnić im jak najdłuższą żywotność ubrania warto prać w temperaturze do 50 stopni, odwrócone na lewą stronę. 

Odporność nadruku wykonanego metodą sitodruku 

Trwałość nadruku jest również uzależniona od tego, jak bardzo podatny jest on na czynniki zewnętrzne. Poza praniem musi być on odporny na uszkodzenia mechaniczne. Sitodruk nie blaknie pod wpływem promieni słonecznych, nie szkodzą mu niskie temperatury i mocne detergenty, które często używane są podczas wykonywanej pracy, a oraz jest odporny na ścieranie. 

Cena, czyli kluczowy aspekt dla przedsiębiorców

Każda firma dokonując zakupów firmowych rozważa najkorzystniejsze opcje dla swojego budżetu. W przypadku sitodruku kluczowe jest przygotowanie matrycy, która będzie służyć jako szablon do wykonania nadruków. Jest to jednorazowy koszt, który należy ponieść, a firmy zwykle przechowują ją w razie kolejnego zamówienia. Koszt poszczególnych części odzieży będzie zależeć od kilku czynników:

  • rodzaju odzieży,
  • koloru odzieży (najtańszą opcją jest kolor biały),
  • ilości zamawianych sztuk,
  • rodzaju użytych farb,
  • liczby miejsc, w których nadruk ma zostać wykonany,
  • powierzchni tkaniny, którą zajmuje nadruk.

Oprócz czynników związanych bezpośrednio z produktem i jego znakowaniem, należy wziąć również pod uwagę koszty dostarczenia do klienta. Cena również jest niższa, jeśli firma sama dostarcza odzież do znakowania. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że drukarnie kupują ją hurtowo i proponowane przez nich ceny zwykle są bardzo atrakcyjne. Warto podkreślić również czynnik, który jest dość oczywisty – wraz z ilością zamówionych sztuk cena za zamówienie maleje. Sitodruk jest metodą, która w porównaniu do innych technik znakowania przy dużym nakładzie jest najtańszą z dostępnych opcji. Jest jednak jeden haczyk. Ta metoda w przypadku małej ilości sztuk może okazać się nieopłacalna, ze względu na konieczność przygotowania wspomnianej wcześniej matrycy. 

Ciężko jest podać konkretne cenę, gdyż kwota za jedną część garderoby będzie zależeć od wymienionych wyżej opcji. W przybliżeniu za 1 koszulkę w nakładzie 100szt. zapłacimy od 10 do 30 zł. W przypadku białych koszulek koszt może wynieść nawet ok. 5 zł za sztukę. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *