Opakowania styropianowe w branży gastronomicznej – co warto wiedzieć?

Opakowania styropianowe w branży gastronomicznej – co warto wiedzieć?

Branża gastronomiczna od wielu lat boryka się z problemem znalezienia sposobu pakowania produktów żywnościowych, który spełniałby różne jej wymogi. Wszelkiego rodzaju plastikowe opakowania są nie tylko zmorą miłośników środowiska, ale nawet korzystanie z nich jest trudne i mało higieniczne. Dopiero wprowadzenie opakowań styropianowych pozwala mieć nadzieję, że można skutecznie zadbać o bezpieczny transport, wygodę użytkowania i pełny recykling, kiedy opakowanie przestanie być potrzebne. 

Bezpieczeństwo i higiena w transporcie żywności

Kiedy klient zamawia danie na wynos, oczekuje, że nie tylko dotrze ono w kształcie, jaki nadali mu kucharze, ale również chciałby, aby temperatura posiłku była odpowiednia. Dla przewożącego te produkty kierowcy równie ważne jest, aby nie musiał w szczególny sposób dbać o zawartość i nie ryzykować przy tym, że wszystko się wyleje i zanieczyści inne przesyłki. 

Trudną sztukę połączenia tych wszystkich wymagań mogą spełnić tylko styropianowe pudełka do transportu żywności. Co ważne, są znacznie tańsze i lżejsze niż wszystkie inne rodzaje opakowań, które do tej pory były obecne na rynku. Jeśli chcesz dostarczać żywność swoim klientom w estetyczny i bezpieczny sposób, opakowania styropianowe są najlepszym sposobem realizacji tego planu.

Gorąca pizza i zimne napoje – tylko w opakowaniach styropianowych

Jedną z najwyżej cenionych i najważniejszych właściwości fizykochemicznych styropianu jest jego zdolność do izolowania termicznego. Oznacza to, że zapakowane do wykonanych ze styropianu opakowań gorące dania nie tylko nie wystygną, ale również nie wpłyną na znajdujące się w pobliżu butelki z zimnymi napojami. Bardzo ważną zaletą jest również utrzymywanie przez długi czas niskiej temperatury przez produkty, które szybko tracą świeżość i mogą się zepsuć, jeśli w transporcie nastąpi ich rozmrożenie. To dlatego opakowania styropianowe świetnie sprawdzają się w logistyce produktów krótkotrwałych, takich jak ryby, owoce morza, czy wyroby mięsne. 

Ciepłe lody? Nie, jeśli są w opakowaniach styropianowych

Transport i sprzedaż lodów jest bardzo trudnym i odpowiedzialnym zadaniem. Wiadomo, że klientów na zimne lody jest znacznie więcej, gdy panują upały. Niestety, wysoka temperatura to nie tylko kwestia estetyki i konsystencji lodów. Rozmrożone lody są świetną pożywką dla bakterii i jeśli producent nie zadba o właściwe opakowanie, następstwa mogą być tragiczne w skutkach. Dlatego coraz więcej producentów lodów korzysta zarówno z jednostkowych, jak i hurtowych opakowań ze styropianu.