Strona główna
Finanse
Tutaj jesteś

Ile można zarobić na hot dogach?

9 stycznia 2023 hot dog

Na ulicach polskich miast, szczególnie w okresie letnim, coraz częściej można zauważyć wózki gastronomiczne. Skąd wynika ich coraz większa popularność? Okazuje się, że zakup takiego wózka może być niezwykle interesującym pomysłem na działalność gospodarczą. Jako jego główną zaletę wskazuje się stosunkowo niską wartość początkową inwestycji, która pozwala jednak osiągnąć dość wysoki zwrot. Jakimi wyzwaniami charakteryzuje się tak zwana mobilna gastronomia? Ile można zarobić, sprzedając np. hot-dogi wprost z wózka gastronomicznego?

Od czego zacząć sprzedaż hot-dogów?

Przede wszystkim od zakupu odpowiednio sprzętu. Jak wspomniano wcześniej, koszt wejścia na rynek w przypadku tego typu biznesu jest stosunkowo niski, szczególnie jeśli porównamy go na przykład z kosztem wynajmu pomieszczeń i zakupu niezbędnego, spełniającego wszelkie wymogi wyposażenia lokalu stacjonarnego. Wózek gastronomiczny można nabyć już w cenie około 20-30 tysięcy złotych. W zakupie odpowiedniego, spełniającego nasze wymagania sprzętu doradzi firma Foodbike, w której ofercie można znaleźć wszystko, czego potrzebujesz do wystartowania z tego typu działalnością. Firma przygotuje odpowiedni, dopasowany pod każdym względem do potrzeb klienta rower czy wózek gastronomiczny bądź zabudowy do piaggio ape, które przekształcą Twój pojazd w pojazd gastronomiczny, poczynając od wykonania odpowiedniego projektu, aż po ewentualne modyfikacje i jego finalną realizację.

Na jaki asortyment się zdecydować?

Wózek gastronomiczny jest rozwiązaniem o tyle ciekawym, że daje szerokie możliwości w zakresie oferty. W zależności od naszych preferencji, potrzeb klientów, pory roku, można się zająć sprzedażą zarówno zapiekanek, frytek, jak i lodów, kawy czy soków. Pomysłem, który zdobywa jednak coraz większą popularność i wydaje się być jednym z najlepszych, jest sprzedaż hot-dogów. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim wózek do hot-dogów nie jest rozwiązaniem bardzo kosztownym. Ponadto, czas przygotowania jednego hot-doga jest krótki, a koszt składników stosunkowo niski. Można zatem liczyć na szybki zwrot z inwestycji. Powszechnie uważa się również, że szczyt popularności mobilnej gastronomii jest jeszcze ciągle przed nami. Zaobserwować można szybki wzrost zaufania klientów do produktów sprzedawanych z wózków czy rowerów, zatem taka inwestycja może przynosić zyski przez lata. 

Wybierz lokalizację, dopasuj ofertę

Decydując się na zakup wózka gastronomicznego, warto zawczasu pomyśleć o odpowiedniej lokalizacji. Produkty takie jak hot-dogi czy zapiekanki najlepiej sprzedają się w miejscach licznie odwiedzanych przez turystów. Niektóre z tego typu lokalizacji charakteryzują się jednak natężonym ruchem turystycznym tylko w sezonie. Na sprzedaży z wózka gastronomicznego możemy zatem osiągnąć wysokie zyski latem w miejscowościach nadmorskich, a zimą – w kurortach górskich. Jeśli istnieje taka możliwość, warto stanąć z wózkiem w centrum większych, przyciągających turystów przez cały rok miast, takich jak Kraków czy Warszawa. Trzeba także pamiętać, że jedną z zalet wózków gastronomicznych jest możliwość szybkiej zmiany oferty. W ten sposób możemy zarabiać na przykład na sprzedaży lodów czy zimnych soków latem, a zimą rozważyć sprzedaż rozgrzewających napojów.

Ile można zarobić?

Poziom zysków jakich możemy się spodziewać jest oczywiście uzależniony od wielu różnych czynników. Przede wszystkim, tradycyjna budka z hot-dogamiczy budka z jedzeniem będzie nieco droższa niż nowocześniejsze rozwiązania, takie jak rowery gastronomiczne. Potencjalne zarobki zależą również od lokalizacji, kosztu używanych składników czy ustalonej przez Ciebie ceny gotowego produktu. Osoby, które zdecydowały się na prowadzenie takiego biznesu, mówią, że realna dzienna sprzedaż to od około 100 do nawet 250 hot-dogów. Po odliczeniu wszystkich kosztów przekłada się to na zysk na czysto w wysokości od 4 do nawet 10 tysięcy złotych. Jak łatwo policzyć, wydatek poniesiony na początkową inwestycję może zwrócić się nawet w ciągu 2-3 miesięcy. Dzięki temu, że nie jesteśmy ograniczeni przez jedną lokalizację czy rodzaj sprzedawanego produktu, można łatwo modyfikować model biznesowy, by osiągać satysfakcjonujące zyski przez cały rok.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę producenta rowerów gastronomicznych Foodbike.

DMCP

Nasza redakcja składa się z pasjonatów, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z innymi. Dbamy o to, aby każdy artykuł, był wartościowy, przystępny i zrozumiały.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Kroki do złożenia wniosku o upadłość konsumencką
Jak przygotować się do rozwodu
Rejestracja firmy w Czechach

Jesteś zainteresowany reklamą?

Rejestracja firmy w Czechach