Zysk osiągnięty spacerkiem.

Zysk osiągnięty spacerkiem.

Nie od dziś wiadomo, że na sporcie można się wzbogacić. Wszystko zależy jedynie od popularności danej dyscypliny i od zainwestowanych środków, czyli skali przedsięwzięcia. Dużo w tym kontekście mówi się o marketingu sportowym. Czym on jednak jest i jak się objawia? Okazuje się, że to nie jest takie proste, choć jak zawsze chodzi po prostu o osiągnięcie jak największych zysków.
Marketing w sporcie jest to zastosowanie narzędzi marketingowych do produktów i usług sportowych oraz marketingu niezwiązanych ze sportem produktów poprzez tworzenie związku ze sportem. Wyróżniamy dwa jego typu: marketing poprzez sport i marketing sportu.
Pierwszy typ jest nam doskonale znany. Zarówno wielkie koncerny, jak i małe oraz średnie firmy, starają się zareklamować swoje produkty lub usługi na różne sposoby. Podmioty te sponsorują więc całe ligi, wybrane drużyny czy też pojedynczych sportowców, wykorzystując ich popularność i emocje, które przynoszą ich zmagania sportowe. Normalną praktyką również stały się wszechobecne reklamy. Paleta jest szeroka – od reklam wyświetlanych podczas wydarzenia, przez reklamy umieszczone w tle lub na ubraniach (czasem na ciele), aż po reklamy emitowane w przerwach danych wydarzeń. W tym segmencie ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia i pieniądze.
Marketing sportu z kolei ma za zadanie popularyzować sport jako taki, lub dana dyscyplinę sportową. W ostatnich latach zyskuje coraz bardziej na znaczeniu, czego dowodem jest rosnąca liczba wydarzeń zorientowanych na pozyskanie nowych kibiców. Przykładem tego typu imprez sportowych są chociażby mecze sparingowe na innych kontynentach czy też zawody pokazowe.

ardeum.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *