Przesyłka za pobraniem – wszystko co należy wiedzieć

Przesyłka za pobraniem – wszystko co należy wiedzieć

Obecnie, coraz większa rzesza ludzi korzysta z formy płatności za pobraniem podczas dokonywania zakupów w sklepach internetowych. To świetne i bezpieczne rozwiązanie. Jest ono stosowane niezwykle powszechnie, w związku z tym warto zapoznać się z najważniejszymi zasadami i pojęciami na temat owej formy zapłaty.

Czy kurier ma możliwość przyjęcia należności za pomocą karty płatniczej?

To niezwykle często pojawiające się pytanie wśród dokonujących zakupu klientów. W znacznej większości przypadków odpowiedź brzmi – tak, jest to możliwe. Obecnie, jest to nawet coraz częściej wskazana forma zapłaty. Nie ma wówczas problemu z wydaniem reszty, zapomnieniem wypłacenia pieniędzy a jest to zdecydowanie bardziej higieniczna forma płatności.

Wysyłka za pobraniem a sprawdzenie zawartości paczki

To niezwykle sporna kwestia, wielu konsumentów przekonanych jest, iż wybierając możliwość zapłaty za pobraniem – uprawnieni są do otwarcia i sprawdzenia przesyłki, przed wcześniejszym jej opłaceniem. Nic bardziej mylnego! Kurier, nie ma możliwości udostępnić kupującemu paczki, jeśli nie jest ona jeszcze opłacona. Dopiero po dokonaniu należytej zapłaty za zakupione towary – klient może otworzyć i sprawdzić zamawiany towar. Pracownik firmy kurierskiej – umożliwiając rozpakowanie zamówienia klientowi – który nie opłacił jeszcze towarów robi to na swoją odpowiedzialność i nie jest to zgodne z jego kompetencjami (https://allekurier.pl/przesylka-pobraniowa). Należy o tym pamiętać, aby uniknąć niepotrzebnych sporów czy kłótni.

Czas oczekiwania na przelew

Sprzedający, musi mieć świadomości, iż owa forma płatności jest nieco dłuższa pod względem dostarczenia kwoty zapłaty na konto – aniżeli w przypadku standardowego przelewu. Po udanej transakcji, kurier zleca wykonanie przelewu otrzymanej sumy na rachunek bankowy nadawcy. Trwa to zazwyczaj kilka dni roboczych. Wiele firm kurierskich oferuje także przelewy ekspresowe. Są one dodatkowo płatne, ale umożliwiają otrzymanie pieniędzy przez nadawcę w ciągu jednego dnia od odebrania paczki przez klienta.

Co w przypadku nieopłacenia usługi?

Bardzo ważnym aspektem jest sytuacja, w której to odbiorca nie chce opłacić zamawianej rzeczy. Często, kupujący zapominają o przygotowaniu należytej ilości pieniędzy przed przyjazdem kuriera, bądź po prostu – nie są zdecydowani jednak na zakup zamówionego towaru. Kurier udając się do takiego osobnika może dostarczyć towar w dwóch termiach. Za pierwszym razem, jest to próba doręczenia zamówienia – jeśli nie ma żadnego odzewu ze strony kupującego, dokonuje on ponownej próby doręczenia paczki w innym terminie. Kiedy za drugim razem także nie zastanie nikogo, uznaje to jako odmowę odebrania przesyłki. W takim przypadku, najbardziej narażona na straty jest firma zlecająca wysłanie paczki. Są to niestety dość powszechne zachowania, przez co wiele firm nie chce decydować się na taką formę zapłaty. Po kilku nieprzyjemnych doświadczeniach, jest to całkowicie zrozumiałe. Jednak wówczas, klienci widząc brak możliwości zapłaty za pobraniem myślą, iż firma może nie być wiarygodna i oszukiwać swoich konsumentów.