Jeśli chodzi o własną koncepcję marketingu w mediach społecznościowych, opinie są podzielone. Dotyczy to w szczególności Facebooka. Młodsze pokolenie twierdzi, często pochopnie, że czas platformy się kończy.
Jednak Facebook nadal jest najczęściej używaną platformą społecznościową wśród Polaków i chociaż kanały takie jak Instagram, Snapchat i Pinterest są niezwykle popularne, Facebook również mocno zadomowił się w naszym codziennym życiu, a reklama na Facebooku jest nadal popularna.
Dla wielu firm oznacza to, że duża część ich grupy docelowej z dużym prawdopodobieństwem jest aktywna na Facebooku. Facebook dla firm jest i pozostanie ważny i dlatego powinien być częścią strategii reklamowej w mediach społecznościowych.
„Co właściwie daje reklama na Facebooku?” Wielu przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie.
Największe wątpliwości, dotyczące reklam na Facebooku to pytania, czy reklama na Facebooku jest w ogóle zauważana i czy jest opłacalna.
Reklama na Facebooku — czy potencjalni klienci ją zauważają?
Reklama na Fb prawie nie różni się od klasycznych postów. Jedyną różnicą jest mała etykieta „Sponsorowane”, tak aby użytkownik wiedział, że to post reklamowy.
Facebook Ads – możliwość reklamowania się na Facebooku
Facebook Ads to płatne reklamy, które można umieścić na platformie. Reklama na Fb jest często niedoceniana, zwłaszcza przez firmy, które nie były jeszcze aktywne na Facebooku. Reklamy na Facebooku są nie tylko bardzo tanie, ale także oferują niezwykle szczegółowe opcje „targetowania”. Na Facebooku można dotrzeć do wybranej grupy docelowej i uniknąć marnotrawstwa. Kolejną zaletą jest to, że można wybierać spośród kilku celów kampanii na Facebooku. Dzięki temu zawsze ma się pod ręką odpowiednią kampanię dla każdego ze swoich celów i można na przykład zwiększyć zasięg swoich postów w ukierunkowany sposób lub dotrzeć do określonych grup docelowych, które są bardziej skłonne do kliknięcia linku w reklamie.
Co daje reklama na Fb?
W zasadzie głównie od reklamodawcy zależy, czy post reklamowy zostanie przeczytany przez użytkowników, czy nie. Jeśli reklama jest inspirująca i wzbudzająca zainteresowanie, zazwyczaj zostaje zauważona.
Reklama na Facebooku zwiększa zasięg i pozwala dotrzeć do potencjalnych fanów. Taki przekaz reklamowy różni się od klasycznych strategii reklamowych.
Należy jednak uważać, aby nie zaniedbywać klasycznych strategii, ponieważ reklama na Fb przynosi tylko krótkoterminowy sukces. Aby utrzymać fanów na dłuższą metę, należy regularnie publikować ciekawe treści na Facebooku i kontaktować się z fanami.
Reklama na Facebooku — jak dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej?
Największą obawą, która z pewnością się pojawia, jest to, że inwestycja w reklamę na Facebooku nie zagwarantuje, że dotrzemy do odpowiedniej grupy docelowej. W takim przypadku reklama na Facebooku z pewnością nie ma sensu.
Aby temu zapobiec, istnieje możliwość ustawienia swojej reklamy na Facebooku w sposób pozwalający dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Można ustawić wiek, miejsce zamieszkania, poziom wykształcenia, status związku, preferencje i zainteresowania osoby, która w pierwszej kolejności powinna zobaczyć reklamę.
Ostrożność i dokładność na tym etapie jest częściową gwarancją, że reklama szybko się zwróci, a reklamodawca osiągnie zamierzony cel. Facebook analizuje dane o swoich użytkownikach. W ten sposób można zwrócić się dokładnie do tych osób, które mogą być zainteresowane danym produktem lub usługą.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że nie każda grupa docelowa jest aktywna na Facebooku. W takim przypadku inwestycja w reklamę na Facebooku jest bezcelowa.
Jak reklama na Facebooku wpływa na efektywność kampanii?
Im lepiej zdefiniuje się grupę docelową, tym wyższa może być efektywność. Dlaczego?
Skuteczne kampanie to nie tylko dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, to także skłonienie grupy docelowej do działania. Efekt reklamy na Fb w dużej mierze zależy od sposobu, w jaki reklama jest zaprojektowana.
Cele reklamy na Fb
Bardzo ważnym etapem jest określenie celu, który chcemy osiągnąć za pomocą reklamy. Najczęstsze cele to:
– Więcej fanów na swoim fanpage’u,
– Wyższa sprzedaż produktów lub usług,
– Więcej odwiedzających stronę www,
– Większa ilość subskrybentów newslettera,
– Więcej interakcji z postami na Facebooku.
Dlaczego płacić za reklamę, jeśli istnieją bezpłatne grupy na Facebooku?
Reklama na Fb zapewnia większy zasięg i gwarantuje to, że reklama rzeczywiście dociera do użytkowników na osi czasu.
Będąc członkiem grupy, można nie odbierać powiadomień. Sam Facebook dostosował nawet ustawienia grupy, tak aby użytkownik, który nie był aktywny w grupie od dłuższego czasu, nie otrzymywał od niej żadnych lub bardzo niewiele powiadomień.
Tak więc, aby generować wysoki zasięg, płatna reklama na Facebooku wnosi bardzo dużo. Ponadto może się zdarzyć, że osoby obserwujące będą zniechęcone zbyt dużą ilością reklam w grupie. Ludzie na grupach facebookowych zazwyczaj są bardziej zainteresowani ciekawym dialogiem i przydatnymi treściami.
Jaka jest rzeczywista korzyść z reklamy na Facebooku?
Inwestycja w reklamy na Facebooku niesie za sobą wiele pozytywów. Reklama jednak powinna być świadoma. Najważniejsze jest dotarcie do grupy docelowej osób, które w normalnych okolicznościach nie zauważyłyby danej firmy, produktu lub usługi. Poprzez reklamę tworzy się pierwszy punkt kontaktu z potencjalnymi nowymi klientami i można zyskać ich zainteresowanie.
Oczywiście późniejsza strategia marketingowa musi być również ukierunkowana na zatrzymanie tych potencjalnych nowych klientów, na przykład poprzez marketing biuletynów. Aby reklama była skuteczna, grupa docelowa musi być również aktywna na Facebooku.
Formuła marketingowa na Facebooku
Jak zdobyć więcej fanów, kliknięć, leadów i klientów? Nie każdy ma tę umiejętność.
Aby zbudować profesjonalną obecność na Facebooku, warto skorzystać z pomocy fachowców, można na przykład wziąć udział w warsztatach on-line. Dobry system zwiększy szansę na zdobycie potencjalnych klientów.
Reklama na Facebooku cena — koszt prowadzenia reklam na Facebooku
Facebook stosuje podobne podejście jak większość innych internetowych sieci reklamowych. Nie ma ustalonych widełek cenowych dla firm chcących się reklamować na ich platformie.
Koszt reklamy na Facebooku różni się w zależności od wielu czynników.
Jeśli chcesz reklamować się na YouTube, musisz ustalić budżet, a następnie licytować reklamy. Pod wieloma względami reklama na Facebooku działa podobnie.
Z technicznego punktu widzenia koszt reklamy na Facebooku jest równy kwocie, którą chcesz wydać. Nie chodzi o to, ile będzie kosztować reklama, ale ile reklam otrzymasz za swoje pieniądze. Oczywiście zbyt niska stawka oznacza, że nie możesz wydać całego swojego budżetu, ponieważ zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie gotów zapłacić więcej niż Ty.
Licytacja na Facebooku
W kanałach Facebooka jest miejsce na reklamy i posty sponsorowane. Dotyczy to zwłaszcza konkurencyjnych słów kluczowych.
Z tego powodu Facebook prowadzi system aukcyjny, w którym potencjalni reklamodawcy składają oferty w celu uzyskania prawa do prowadzenia swoich kampanii reklamowych. Dlatego nie ma ustalonych kosztów wyświetlania reklam na Facebooku. Wszystko zależy od tego, kto jeszcze chce się reklamować.
Rozpoczynasz proces od ustalenia dziennego budżetu. To jest ważne. Bez tego budżetu ryzykujesz znalezienie udanej kampanii, która może Cię kosztować znacznie więcej, niż możesz sobie pozwolić.
Możesz także wybrać, czy chcesz rozpocząć kampanię już dziś i prowadzić ją w sposób ciągły, czy też chcesz prowadzić kampanię między określonymi datami rozpoczęcia i zakończenia.
Jak działa aukcja reklam na Facebooku?
Facebook nie tylko daje przestrzeń reklamową temu, kto zaoferuje najwyższą cenę. Chce mieć pewność, że jego użytkownicy nadal uzyskują najlepsze wrażenia. Dlatego Facebook wybiera zwycięskie stawki na podstawie reklam, które jego zdaniem oferują największą wartość ogólną. Tworzy równowagę między reklamodawcami docierającymi do osób, które są otwarte na ich wiadomość, a użytkownikami, którzy byliby zainteresowani zobaczeniem tej wiadomości.
Codziennie na Facebooku odbywają się miliardy aukcji reklam. W rzeczywistości za każdym razem, gdy ktoś otwiera swój kanał, odbywa się aukcja. Facebook waży wszystkie konkurujące stawki i wybiera reklamę, która jego zdaniem będzie oferować najlepszą wartość dla docelowego użytkownika.