Każdy, kto choćby raz zmierzył się z poważniejszą naprawą samochodu wie, z jak wysokimi kosztami taki proces może się wiązać. Koszt tak zwanej robocizny i utrzymania warsztatu, który jest w ową robociznę wliczony, stanowi dużą część kwoty, jaką trzeba na końcu zapłacić, ale zwykle to koszt zakupu nowych części odpowiada za lwią część całego wydatku.
Nie dziwi więc fakt, że wielu kierowców stara się zrobić wszystko, co w ich mocy, aby części samochodowe kupić taniej. Sposoby na to są różne, choć najpopularniejsze są dwa. Pierwszym jest zakup części używanych, co wiąże się ze sporym ryzykiem, czemu w przyszłości poświęcimy osobny wpis. Drugim jest natomiast zakup tańszych zamienników. Rozwiązanie to ma zarówno swoje zalety, jak i wady. Na obu skupimy się w tym artykule i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, w jakich sytuacjach warto jest kupić tanie zamienniki, a w jakich lepiej jest postawić na oryginalne części? Jeśli więc chcesz się tego dowiedzieć, to zapraszamy do dalszej części naszego krótkiego artykułu.
Wady i zalety tanich zamienników
Zacznijmy od zalet tanich zamienników, ponieważ jest ich nieco mniej, przez co łatwiej będzie przez nie przebrnąć. Pierwsza zaleta tanich zamienników zawiera się w ich potocznej nazwie i ogranicza się to tego, że są po prostu tanie. Poświęcając renomę marki, precyzję wykonania czy zgadzając się na zastosowanie tańszych materiałów możemy kupić część do złudzenia przypominającą oryginał, ale nieco taniej. Jest to oczywista zaleta, która dla wielu kupujących jest tą decydującą, ale ma ona swoje ograniczenia, co opiszemy za moment. Drugą zaletą tanich zamienników może być ich dostępność. Zdarza się, że oryginalny producent nie produkuje już danej części i jedynym sposobem na jej zdobycie jest kupienie zamiennika.
Wady tanich zamienników wynikają z ich ceny. Jak już wspomnieliśmy uzyskanie niższej ceny musi z czegoś wynikać. Dlatego tani zmiennik musi być wykonany z gorszego materiału lub z mniejszym naciskiem na precyzję i ogólną jakość. Dlatego główna zaleta tanich zamienników odpowiada też za ich największą wadę, którą jest gorsza jakość. To w dłuższej perspektywie czasu zwykle jest mniej opłacalne, bo wiąże się z częstszymi naprawami, a w przypadku niektórych części może być przyczyną innych, bardziej poważnych, a co za tym idzie kosztownych usterek.
Materiał zewnętrzny